2011. május 6., péntek

Hideg hívás (cold call) szövegminta

Közkívánatra!


Alitera cold call script
ALITERA script

Íme KÉT korábbi projektünk alkalmával sikeresen használt
hideg hívás
(cold call) szövegminta! 


Lakossági és vállalati célcsoport számára 
két komplex cold call script,
kifogáskezeléssel, útmutatással! 

Amennyiben máris szeretné megkapni a szöveget, nem kell mást tennie, mint az alábbi linkre kattintani:




Mi fog történni, ha Ön kattint?


Némi betűvetés után, szinte azonnal megérkezik egy levél az Ön postaládájába, amelyben ott lapul egy link, és, ha arra is kattint, máris letöltheti pdf formátumban a teljesen kidolgozott, lépésekre bontott, kifogáskezelést is tartalmazó, komplett beszélgetési forgatókönyvet!

Miért tettem elérhetővé a saját know-how-t?


Mert, manapság nagyon sok megkeresést kapok annak érdekében, hogy segítsek hideg híváshoz egy jó szöveget megírni, mások tanácsot kérnek a hideg hívás technika fejlesztéséhez. Sokan keresik a magyar viszonyok között is bizonyítottan sikeres hideg hívás technikákat, és most leginkább a pénzügyi szektorban dolgozó üzeltkötők, értékesítők keresnek meg ezekkel a problémákkal.
  • Mi az a cold call?
A cég számára nem ismert személy első ízben történő telefonos megszólítását jelenti a cold call kifejezés, de a nyugati régióban az első személyes találkozást is cold callnak hívják. Azaz cold call az, amikor ismeretlen személlyel első ízben lépünk kapcsolatba üzleti célból. 

Mivel még nincs ismeretség, nem tudunk semmit egymásról jóformán, ezért "hideg" ez a találkozás. Fontos, hogy ezt az üzletkötő akkor se felejtse el, amikor először kimegy egy személyhez a telefonos időpont egyeztetés után, mert ő akkor először fog találkozni azzal a személlyel, aki őt fogadni kész volt! (És ez a személy még ebben az állapotban nem potenciális ügyfél, mert valójában semmit sem tudunk a szükségleteiről, lehetőségeiről! Ennek kiderítése az üzletkötő mindenkori feladata!)

Miért más?  


Sokan mondják, voltak tréningen és ott azt tanították nekik, hogy amikor időpontot akar egyeztetni ne mondjon 1, maximum 2 mondatnál többet, hanem inkább kérdezze meg, hogy mikor lenne alkalmas az időpont, és találkozzanak inkább. Visszakérdeztem, hogy működik, és tényleg 1 mondat után azonnal azt mondják az emberek, hogy "OK, holnap 2-kor ráérek jöhet!"? A válasz kitérő volt, és maradt a kérdés, hogy, de akkor miért ezt tanítják? Nagyon jó a kérdés! Tényleg, lehet 1 mondattal úgy érdeklődést kelteni, hogy azonnal fogadjon az, akit hívtam? Lehet, hogy van, bár én nem találkoztam még vele az elmúlt 6 évben, amióta intenzíven foglalkozom telefonos kommunikációval.


Nekem van még néhány aprócska kérdésem: mit vár az értékesítő az 1 mondattal elért találkozótól? Milyen sikert érhet el? Vajon, csak találkozni akart és ismerkedni, vagy netán lenne valami megélhetését biztosító célja is, mint például valamilyen termék, vagy szolgáltatás értékesítése?


Mert, ha csak ismerkedni akar, ahhoz vannak nagyon egyszerű és garantáltan sikeresen alkalmazható mondatok, és akkor az egyszeri kaland meg is van. Jöhet a következő.... De, ha, nem ez a cél, hanem a tartósabb kapcsolat, és ezen belül is az ügyfélszerzés annak érdekében, hogy végül termék vagy szolgáltatás eladása történhessen, akkor is elég az 1 mondat? A kalandhoz igen, de a vevőszerzéshez, bevétel növeléshez nem.


Így, aki ilyen tréningen vesz részt, az igyekezzen ennek hatásosságát kipróbálni a tréningen, vagy a tréning ideje alatt, és akkor mindjárt "életből" hozott példával lehet frissíteni a tréninget.

Aki nem feltétlenül vitatkozni akar, a lehetőségekről, és a különféle iskolák tanításairól, hanem szeretne látni egy olyan scriptet, amit azért írtak, hogy a lehető legkellemesebb beszélgetés történjen az ismeretlen személlyel, hogy biztonságban legyen mindkét fél, legyen értelmes mondanivalója, akkor jó helyen jár.


Hogyha tudni szeretné mikor, milyen lépést célszerű megtenni a telefonálás során, milyen válaszokat engedhet meg magának, hogyan kérdezzen. Vagy a kezdeti lépésekhez keress segítséget, hogy hogyan mutatkozzon be, hogy érje el, hogy 30 másodperc múlva is vonalban maradjon a hívott fél, megint csak jó helyen keresgél. Vagy tudni akarja, a beszélgetés végére hogyan kérje az időpontot, és hogyan érje el, hogy meg is kapja, akkor itt a lehetőség!


DE: sajnos, nincs varázsszöveg!


Azonban valami mégis csak van, hiszen tanítjuk is, csináljuk is. Tanácsadói munkánk során sok - több száz - szöveget írtam már a legkülönfélébb cégek számára a komplex direkt marketing kampányaik támogatására.

Igaz az is, hogy nem minden a szöveg. Azonban, aki még nem próbálta ezt a műfajt, vagy próbálta, csak most nem tudja megfizetni, hogy más csinálja, az maga akarja, illetve neki kell megoldania a nagy tömegű hideg hívást, vagy egyéb telemarketing telefonhívást. Így aztán töretlenül hisznek a szöveg varázserejében! (Jó is lenne, ha minden felelősség áthárítható lenne egy papírlapra. Vagy még sem?)



Sok múlik a szövegen,van ebben igazság, csakúgy mint a borban, de azért még sem ilyen egyszerű ez a dolog!




Itt a blogomon is van egy pár írás erről, keressen csak rá bátran! Például arról is írtam, hogy a telefonálást végző személy lelkivilága éppen úgy része a sikernek, mint maga az a szolgáltatás, amely ajánlásával hívja fel a potenciális ügyfeleket.

Mivel számunkra - szakmai elhivatottságunknál fogva - nagyon fontos, hogy magas szakmai színvonalon történjen az ügyfelekkel folytatott kommunikáció, ezért úgy döntöttem, hogy közre adom rövidített formában, két célcsoport számára: lakosság és vállalati kör - de azért ebben a formában is mintaképpen jól használható a hideg híváshoz -, írt szövegemet, scriptemet, komplex telefonos kommunikációs forgatókönyvemet, kifogáskezeléssel, útmutatással kiegészítve. 

Most, tehát egy kattintás és az Öné lehet a KÉT minta script!

DE nem, még sem egészen csak ennyi!


Kérek érte cserébe valamit, mert ami ingyen van, annak nincs értéke, és én ennél büszkébb vagyok a munkámra! Vannak értékek - és ez nem csak a pénz lehet -, ezekből kérek cserébe valamit. Ha ez a kérés soknak tűnik, akkor a munkámat sem becsülné meg. Ebben az esetben sok sikert kívánok!


Ha kattint és megadja az ellenértéket, melyet kérek, az Öné lehet a szöveg!


Öné a választás joga és lehetősége, én megtettem a magamét, megalkottam és elérhetővé tettem a szöveget, akár Önnek is.

Nekem ez az üzlet most így korrekt, Önnek is?

Ha igen, kattintson bátran:




Sikeres adaptációt kívánok!





"Nem az a mester, aki megtanít valamire, hanem aki megihleti a tanítványt, hogy legjobb tudását latba vetve fölfedezze azt, amit már eddig is tudott."

Paulo Coelho


ALITERA CC fejlesztés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése